Femei de afaceri

Afaceri pe tocuri

50 de femei interesate în dezvoltarea unei afaceri au primit in data de 3 iunie 2011 sfaturi de la 10 “ambasadoare” deja implicate în business, unele cu legături şi în lumea politică. Discuţiile s-au derulat în cadrul unui seminar de informare, organizat de Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (AIPPIMM).

Acesta s-a desfăşurat în colaborare cu Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România şi cu Patronatul Naţional al Femeilor de Afaceri din IMM, în cadrul proiectului Reţeaua Naţională a Ambasadorilor Antreprenoriatului Feminin. “Cluj-Napoca are mari posibilităţi de dezvoltare a antre-prenoriatului feminin, avem multe femei de succes şi cred că vom avea şi mai multe”, a spus Cristian Haiduc, preşedinte al AIPPIMM. “Clujul este o zonă foarte efervescentă în ceea ce priveşte antreprenoriatul”, a completat Mircea Miheştean, şef al Oficiului Teritorial pentru IMM. Sfaturile s-au dat ieri de pe tocuri, printre taioare şi costume cu flori, formularele de planuri de afaceri au fost pregătite în dosare roz, iar pixurile aveau aceeaşi culoare. În întâlnirea cu recomandări pentru trasee de afaceri s-a vorbit cu fraze legate de elemente ca “cei şapte ani de-acasă” ori “inteligenţa emoţională”.

 

Maria Pârcălăbescu, fost secretar de stat în Ministerul Economiei, acum întoarsă în domeniul afacerilor private, le-a recomandat antreprenoarelor să facă afaceri în domenii pe care le cunosc. “Eu m-am axat pe un domeniu pe care îl stăpâneam. Este esenţial să cunoaşteţi domeniul în care vă deschideţi afacerea. Echipa este esenţială. Eu am dezvoltat o afacere în domeniul textilelor, am început în ’91, iar în 2006 aveam 800 de salariaţi. În 2009-2010 am fost secretar de stat, am condus comerţul exterior al României, iar din 2011, din motive personale, am decis să mă întorc la cârma propriilor afaceri”, a menţionat Pârcălăbescu. Ea a pierdut funcţia de secretar de stat în iulie 2010, când guvernul a decis reducerea numărului acestor posturi.

 

Senatorul PDL Sorina Plăcintă, fost ministru al Tineretului, şi-a împărtăşit experienţa. “Am cumpărat fabrica unde am fost repartizată de stat, pe vremea aceea. Noi, cele de aici, facem parte din prima generaţie de femei de afaceri din România. Pe mine m-a împins nevoia să intru în această lume, dar nevoia şi dorinţa merg mână-n mână, dorinţa de a trăi mai bine”, a punctat aceasta. “Lumea afacerilor este una în care trebuie să fii puternic ca să rezişti, să îţi întreţii afacerea şi să o dezvolţi. Primul pas e să îţi identifici posibilităţile”, afirmă Angela Cameniţă, cu afaceri în domeniul medical în Craiova.

 

Pasiunea este ingredient esenţial care asigură reuşita în afaceri, susţine Mihaela Rus, director general al agenţiei clujene Vitrina Advertising. “Contează şi munca, şi disciplina, şi şcoala, dar cel mai mult contează pasiunea. Le spun şi tinerilor acestora pe care acum încercăm să îi ajutăm – dacă poţi să faci pe bani ceea ce faci cu drag în timpul liber, eşti pe drumul cel bun. Un alt aspect important în afaceri: nu faci o echipă cu oameni axaţi pe mercenariat”, a punctat aceasta. Alături de discuţiile cu femeile de afaceri, s-a pregătit şi simularea unor planuri de afaceri, participantele fiind împărţite pe echipe, sub coordonarea “ambasadoarelor”.

 

10 persoane, care conduc afaceri din domenii variate, de la confecţii, medical, publicitate la turism sau consultanţă, au fost chemate să dea sfaturi: Liliana Aghiorghicesei, Cristina Chiriac, Angela Cameniţă, Doina Georgescu, Nicoleta Munteanu, Maria Pârcălăbescu, Sorina Plăcintă, Mihaela Rus, Elena Tiucă, Rodica Mioara Toth. Societăţile lor au de la câteva zeci de angajaţi la 2.000. “Eu am venit aici interesată de simularea cu planurile de afaceri, dar mă interesează şi posibilităţile de finanţare. Nu sunt bani în piaţă. Aş vrea să încerc să îi ajut mai ales pe copiii mei să reuşească aici, să nu plece din ţară. Mă interesează agricultura, piscicultura”, ne-a spus una dintre participante. Pe holuri, domnii aveau propriile dezbateri. “De ce femeile se compară tot timpul cu noi? Noi nu ne comparăm niciodată cu ele. Asta e întrebarea la care nu am găsit răspuns”, încerca să se lămurească Rareş Rusu, director la filiala locală Transelectrica, într-o discuţie pe holuri cu Mircea Radu, şeful Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Cluj.

 

Sursa:  Ziua de Cluj

 

 

Lasa un raspuns